Új autóbuszvonal Debrecenben: 37A

Nyomtatás
Új autóbuszvonal Debrecenben: 37A
Mindenképpen örömteli változás, hogy szeptembertől a Kéknyelű utcáig 37A jelzéssel új autóbuszjáratok indulnak. A Vámospércsi út melletti kertségekben lakók számára 37/37A buszokkal óránként (csúcsidőben közel félóránként) lesz eljutási lehetőség. A Nagyállomás is többször elérhetővé válik átszállás nélkül. Az vonallal régi adósságát törleszti a város.
Azonban a helyközi buszok még mindig gyakrabban járnak, és helyi bérlettel továbbra sem vehetőek igénybe. Ez a jelenség pedig a szemléletes példája annak, hogy a közösségi közlekedésben nem hatékony módon kerülnek megosztásra az erőforrások.
 
A Kéknyelű utca végén már nagyon régóta van autóbuszforduló és az ottani lakosok is nagyon sokszor kérték, hogy autóbuszvonalak meg legyenek hosszabbítva odáig. A régóta agonizáló 45-ös busz meghosszabbítása kézenfekvőbb megoldásnak tűnik, ezáltal a rengeteg meddő teljesítményt produkáló 125/125Y buszok is kiválthatóak lennének.
 
A 37/37A buszok legnagyobb problémája, hogy azok elkerülik a belvárost. Habár a Vámospércsi úton bármely belváros felé közlekedő autóbuszra át lehet szállni, azonban összehangoltság hiányában ez esetleges. A legutóbbi járatritkítási hullám óta pedig a hosszú percekig tartó várakozására is számíthatunk átszálláskor. Habár a villamosokra a Nagyállomáson is át lehet szállni, azonban aki a város nyugati része, illetve az egyetem felé szeretne eljutni, annak ez kerülő. A belvárosban való átszállással viszont 6-8 perccel is csökkenthető lenne az eljutási idő, hiszen az utasok így azt a villamost is elérnék, amit a Nagyállomáson már nem. Még úgy is, hogy a Csokonai Színháztól kell a villamosmegállóig átsétálni. A 37 és 37A betétjáratok indulási időközeiből sajnos egyenletesebb követési időt nem lehet kihozni, ezért lenne ideálisabb a 45-ös buszok meghosszabbítása. Szintén támogatandó megoldás lenne, ha a vonal a Kossuth utca - Széchenyi utca - Antall József utca - Erzsébet utca útvonalra kerülne áthelyezésre, mivel a belváros is könnyebben elérhető, jobb átszállási kapcsolatok alakulnak ki és a Nagyállomás is közvetlenül elérhető marad. A tabunak számító Piac utcai vonalvezetés még inkább hasznosabb lenne. A Halápon és a Kondoroskertben lakók számára az igazi megoldás az lenne, ha a helyközi buszokat is tudnák használni a helyi bérletekkel, azonban a korábbi ígéretek ellenére az illetékes minisztérium és a város vezetése érdemi lépéseket nem tett az ügy érdekében.

Belépés