Ritkább közlekedés, egyéni kívánságkosár
A Debreceni Vagyonkezelő Zrt. ötletelései alapján újból az utasok rovására takarékoskodnaka DKV-nál. Komoly szakmai hiányosságokkal teli járatritkításról született döntés, miközben a valós problémák továbbra is megoldatlanul maradnak. A járatok továbbra is összehangolatlanul közlekednek majd és a közlekedési cég állandó költségei sem csökkennek. Úgy tűnik, fel sem merültek valós megoldások, hiszen a “takarékossági intézkedés” előre eldöntött tény volt. Ezt a döntést “megalapozva” pedig utólag végeztek utasszámlálást.
A módosítások a tanszünetes időszakot és a hétvégéket érintik. Ezért érthetetlen, hogy miért volt olyan sürgős a nyári szünet utolsó két hetére bevezetni egy új menetrendet. A kínálat csökkentésére keresve sem lehetett volna rosszabb időpontot találni,mint a köztudottan a nyári szezon végét jelentő augusztus 21. E naptól kezdődik az egyetemeken és középiskolákban a tanítási szezon előkészítése, ezen időszakban sokkal többen utaznak a nyár más időszakához képest. A 22-es és 24-es buszok ritkítása komoly zsúfoltságot fog okozni a délutáni órákban.
A takarékosság jelentéktelenségét jellemzi, hogy - a tervek szerint - éves szinten 110 ezer km-rel futnának kevesebbet a DKV járművei, ami a 7,7 millió km-es éves futásteljesítmény mindössze 1,3 százaléka. Mivel a tanszünetes időszak hamarosan véget ér és az idei év kétharmadán is túl vagyunk már, az ez évi valós megtakarítás igen csekély, jelentős részét el is viszi a menetrendi hirdetmények cseréjének költsége. Sőt, mivel az autóbuszok bérleti szerződése értelmében mindenképpen ki kell fizetni a le nem futott kilométereket, még inkább érthetetlen a járatcsökkentés. Mindezek furcsa következménye az lesz, hogy még több autóbusz közlekedik majd a trolik helyett.
Az egyetlen pozitívumnak tűnő változás megvalósítása is katasztrofálisan rosszul sikerült. A helyi önkormányzati képviselő kérésére bevezetésre kerülő 47Y-os busz csak az Epreskerti Általános Iskolánál áll meg,majd hosszú szakaszon megállás nélkül hajt végig az Epreskert utcán és nem áll meg a közeli bevásárló központ mellett sem, pedig ott kiépített megállóhely is van. Ez a megoldás csak a képviselő úr által vezetett iskola elérhetőségén javít valamelyest, azonban ez nem indokolja, hogy egész nap kerülővel közlekedjenek a járatok, hiszen az utasok többsége számára az új útvonal felesleges kerülő.
A menetrend megjegyezhetősége is tovább romlott, hiszen a 12-es autóbusz hétvégén 40 percenként jár majd. Hasonlóan rossz megoldás született a 15/15Y vonalakon, aminek az a következménye, hogy a Lahner utcán a vasúti mellékvonalakat megszégyenítő “gyakorisággal”, 80 percenként közlekedik majd a busz hétvégén.
A jelenlegi menetrendmódosítás során sem törekedtek arra, hogy, a párhuzamos vonalvezetésű járatok menetrendjét összehangolják. A 10-es és 13-as buszok egyszerre haladnak végig az Egyetem sugárúton, a 15-ös és 31-es buszok is rendre párban közlekednek, nem is beszélve a 2-es és 3-as troliról valamint a 22-es és 24-es buszokról. Az új 47Y-os és a 44-es buszok is pár perces különbséggel indulnak a Nagyállomásról a Mikepércsi út felé a délutáni időszakban.
A kevés utas nem egy külső körülmény, amihez feltétel nélkül alkalmazkodni kell, hanem következmény. A méltatlanul elhanyagolt közösségi közlekedés szegénységi bizonyítványa.A menetrendi kínálat csökkentésével egy rosszul működő rendszer sem hatékonyabb sem olcsóbb nem lesz. Gyökeres szemléletváltásra van szükség! Az önkormányzat az államtól várja a finanszírozás megoldását, miközben különösen botrányos módon, nem járul hozzá kellő mértékben a közösségi közlekedés hatékonyságához. Ott épül buszsáv, ahol arra nincs szükség (Egyetem sugárút) és kihasználatlan buszfordulókra (Borzán G. utca) fecsérli el a közösségi közlekedés elősegítésére szánt támogatásokat. Úgy érezzük, hogy ebben a városban nemcsak, hogy nem akarnak törődni az utasokkal, hanem az a cél, hogy minél kevesebben legyenek. Pedig a kevesebb fizető utas sem hatékonyabb, sem olcsóbb üzemeltetést nem jelent.
- A hozzászóláshoz belépés szükséges
Hozzászólások
Menetrendváltozás 42/47/47Y
Eszement idióták, akik megváltoztatták a menetrendet!
1., Még véletlenül sem sikerült a 47-es busz menetrendjét úgy kialakítani, hogy egymás utáni két órában egyforma időkben menjen a busz! Az magolja be, aki kitalálta...ja és ő vezesse a buszokat is!
2., Hogyan fognak hazajutni a Tégláskertbe, akik mondjuk az új Tesco-ba mennek?!!! Talán felmálházva menjenek fel a Nagyállomásig...onnan cipeljék a bevásárolt holmit az aluljárón keresztül, majd szálljanak vissza egy 47 vagy 42-es buszra?!!!
Normális, aki ezt kitalálta?!!!!