közút

Nyomtatás

Sámsoni út: A vasút elválaszt, vagy összeköt?

Sámsoni út: A vasút elválaszt, vagy összeköt?
A Sámsoni út Debrecen egyik neuralgikus pontja, amely több évtizedes közlekedési problémákkal küszködik. Az elmúlt hetekben felröppent hírek szerint mégsem épülne alul-, vagy felüljáró, hanem megmaradna a 100-as vasútvonal és a Sámsoni út szintbeni keresztezése. Ez azt jelenti, hogy az egyik legtöbbször elhangzó probléma, az hogy gyakran és hosszú ideig tart zárva a sorompó, az út átépítése után is megmaradna. Sőt fokozódna is, aminek az oka a közeli vasúti megállóhely és a sorompó egymáshoz viszonyított helyzetében, valamint vasúti biztosítóbederezés jogi és technikai jellemzőiben keresendő. 
 
A külön szintű (alul-, vagy felüljáró) átvezetés kiépítését a vasúti forgalom mértéke és annak várható további növekedése és közúti forgalomra gyakorolt együttes hatása mindenképpen indokolja. A szintbeni keresztezés meghagyása nem csak a jelenlegi közlekedési gondokat konzerválná, hanem közeljövőben további problémákat okozna mind a közút, mind a keresztező vasútvonal számára.
 
Ismereteink szerint két indokot hoztak fel a szintbeni keresztezés meghagyása mellett. Részletes érvek, és ellenérvek kattintás után.

Debreceni hófrász

Egyesületünk felháborítónak tartja, hogy Debrecenben a közutak fenntartói a jó előre kiadott meteorológiai előrejelzések ellenére sem tudtak felkészülni a megszokottnál több csapadékra. A komoly akadályt képező havat csak késve és nem a kellő odafigyeléssel takarították. Különösen a tömegközlekedési útvonalak és a buszmegállók peronjainak takarítására nem sikerült kellő figyelmet fordítani.

Tudjuk, hogy korlátozott források állnak rendelkezésre, azonban a közlekedők szempontjából cinikusnak érezzük azt a hozzáállást, hogy arra hivatkozva, hogy más országokban sem takarítják el mindenhol a havat az utakról, ezért itt sem tervezték. Nyilván vannak ilyen országok, és vannak olyanok is, amelyekben nem csak évente egyszer esik a hó, és mégsem okoz fennakadást. Ezekben az országokban a lakosság felkészült erre.

Motorizáció


  • Mi is az a közúti motorizáció?
Közúti motorizáció alatt a gépjárművek elterjedésének folyamatát értjük, melynek két legfontosabb eleme a gépkocsigyártás és az útépítés. A motorizációs szintett az 1000 lakosra jutó személygépkocsik számával jellemezzük, ezt a mutatót fajlagos személygépkocsi ellátottságnak nevezzük.
Ma Magyarországon 3 milló szémlygépkocsi van regisztrálva, vagyis ez a mutató már valamivel több mint 300 személygépkocsi/fő, és tovább nő.

Észrevételek és javaslatok Debrecen Megyei Jogú Város Integrált Városfejlesztési Stratégiájához

Átnéztük az Euro-Régió Ház Kht. által készített, 2008. április 7-én közzé tett Integrált Városfejlesztési Stratégiát (IVS). Stratégia van, látjuk a fényt alagút végén, csak nem tudjuk miben és hányszor botlunk meg a sötétben, amíg kiérünk.

Tartalom átvétel

Belépés